Pages

Saturday 9 July 2011

kem dana belia bakti remaja

Penat..penat..penat..baru balik dari kem dana belia tapi penat-penat pon dari ngadap laptop baik update cket blog aku ni kan..

Kem ni wat kat merang,setiu selama 3 hari..memang best walaupon 1st day tu aku rase kem ni bosan sangat n rase nak balik je terus..aku g kem ni pon sebab ade membe aku sekampung join skali n paling penting dapat dwet 500..huhu.Sape nak bagi 3 ari 500 kan..ok lah tu

1st day xpadat sangat pon xtiviti dye..suasana ok bilik pon ok cume makanan xbrape ok..lagi sedap aku masak kot..haha

Kat sane aku belajar kawad,silat..silat kuntar name dye..silat ni diwarisi oleh kiyai saleh mase time2 perang dulu ngan komunis..aku pon nak cite xreti sangat ni coz sejarah pon aku leh 3 je dulu..hikhik~
Pastu kitorang diijazahkan ayat 4..nak beramal ngan ayat ni pon aku takot je..memang ayat bagus2 tapi dengar kate kalau silap ajaran leh ade khadam teman kite nanti..tkotttt..so tau2 cam tu jelah..

Then..hari yang paling best malam kedua tu kitorang memang xtdo pon ade xtiviti jungle tracking plak..malam tu kol 2.30 pg ktorang btolak masuk hutan..gelap..seram pon ade..tapi ramai2 xde lah sangat perasaan takot tu..ktorang bergerak dalam satu kumpulan..malangnye kumpulan aku ad 2 org je ppuan dari 14 orang. Memang gelap gile kadang2 adelh gak dak2 ni suluh ngan lighter..

Time tengah pnjat tu 2x aku terjatuh..bukan buat2 ek..bukit tu cerun giler tapak kasut aku ni plak dah haus (kasut dah lame lah katekan)..tapi seb baik ade hero (merangkap ketua kumpulan) depan aku yang tlong selamatkan..huhu malu lak rasenye..part yang paling aku takot lak seberang air..dalam woo aku lak xtau brenang nak nangis pon ade....ade gak azam nak blajar brenang tapi dah tua2 ni malu lak nak blajar..




Lepas dah redah sungai,paya yang busuk tu..ngatkan dah abes..ade lagi rupenye mredah laut..mase tulah aku lemas sampai2 kt ujung seberang tu adelah jurulatih ni pegi selam aku dalam air..alamakkk..dah lah xsempat nak tarik nafas apalagi tangan aku lak terkapai2 kat atas permukaan laut tu..komandor tu plak trus angkat..haha pucat giler muka dye ngan mata bulat skali..huhu
Abis air laut masuk idung, mata merah n ntah bape banyak dah air laut yang aku telan tu sampai rase nak muntah..wekkkkkkkkkkkk
xpe-xpe pengalaman ni sume kan
pas abis program dapatlah sorang2 500 henggit..wah3
nak wat ape ek dwet byak2 ni..
SHOPPING!!!!!




dah abis program..muka keletihan..badan penat..mata ngantuk...

No comments: