Pages

Thursday 4 August 2011

Industrial Training --TNB

Alhamdulillah..akhirnya settle suda urusan2 praktikalku..
arini baru siap2 da g pos sume2 report..
emmmmm..sepanjang praktikal 3bulan aku xpnah pon cite ape-ape pasal LI aku kan..
ok citenye bmula begini~

tanggal 9may aku g lah lapor diri kat TNB..maka bmula lah tugasku disane..huhu
untuk 1st week xbest sgat pon sbenarnya praktikal kat ctu coz aku dtempatkan kat pejabat je..bosan sey..
keje aku fotostat..wat surat...cop plan..xmncabar ler..
then 2 minggu pastu barulah best cket...sebabnye...

~dpat naek lori-----angin sepoi-sepoi sampai aku pon rase nak terbang..tdung pon dh xbtul..senget..haha

~dpat g jalan-jalan---kenal tempat nak2 area kuala trganu ni
macam peti sejuk ni namenye vacum circuit breaker..benda nilah yang ade kat dalam SSU
orang kat tepi tu model VCB : P

ni plak namenye proses termination..cable yang aku bakar ni ade kat belakang MSB
time ni ikut geng-geng construction..kebanyakan kejenye kat dalam substation je

yang kat belakang aku ni plak cable yang TNB gnakan untuk supply electric kat istana maziah sempena pertabalan sultan ganu--bangga kowt dpat berjasa pada sultan..hik2

~dpat kawan baru---xkan lupa lah korang sume-saidi,salma,zubairi,ezuan n kwan yang xbape baru..wani..hehe saje mengglemourkan name2 korang kat cni..pasni bleh lah blanje aku makan kan~

wani,salma n zubairy

time ni ktorang ponteng..haha..siap g jalan-jalan kat TER lg..kempunan dak2 ni nak mndi kolam

bday boy..saidi happy go lucky person..makan pon senyum gak

dah xdpat mndi kat kolam ktorag pon g lah bkelah kat tepi pntai..smbil makan pizza yang dh sejuk

sepanjang praktikal kat TNB ni byak yang aku belajar psal letrik
yelah..sebelom ni tau guna je kan
pakcik2 kat TNB ni pon baik-baik sumenye..friendly n xlokek ngan ilmu
tanye je skali sal letrik 10x diorang jwab
berat lak rasenye ati nak tinggalkan TNB ni
cdey ade..hepi pon ade..hehe
~TNB in memories~

dah macam tulis report lak rasenye..haha

4 comments:

The day we meet said...

bestnye sume dh settle..aku skrg ni dok pulun wat report..x siap lg..hahaha...

mysara said...

haha..ad stu lagi task tu jgan lupe..carikan umah sewa..nnt nek sem xde umah lak

pian said...

awk kos letrik ker?

mysara said...

yup..awk pon same ek